Blog

Owoce i warzywa jako składnik diety

Większość współczesnych diet opiera się na warzywach i owocach, niezależnie, czy są to diety odchudzające, detoksykujące czy lecznicze. Chociaż większość z nas częściej sięga po owoce ze względu na słodki smak, to właśnie warzywa są najczęściej zalecane przez lekarzy i dietetyków. 

Czytaj więcej...

Tłuszcze trans. Co warto o nich wiedzieć?

Odpowiednie proporcje pomiędzy węglowodanami, białkami i tłuszczami to klucz do zdrowia i wymarzonej sylwetki. W przypadku tych ostatnich na szczególną uwagę zasługują tzw. tłuszcze trans, które mają szczególnie negatywny wpływ na zdrowie. Co warto o nich wiedzieć?

Czytaj więcej...

Dieta a nowotwory złośliwe

Nowotworu złośliwe są jedną z najczęstszych chorób XXI wieku, a jednocześnie przyczyną śmierci wielu osób. Na ich rozwój ma wpływ kilka czynników, wśród których z pewnością należy wymienić niezdrowy tryb życia. Wpływają na niego takie czynniki jak: stres, zanieczyszczone środowisko, nadmierne sięganie po używki, szybkie tempo życia, a przede wszystkim niezdrowe jedzenie.

Czytaj więcej...

Otyłość jako problem cywilizacyjny

Żyjemy w czasach pełnych pośpiechu i stresu. W wielu dziedzinach życia oczekujemy natychmiastowych rozwiązań, które ułatwią codzienne funkcjonowanie. Kuchnie pachnące rosołem i szarlotką kojarzymy coraz częściej jedynie z domami babć. W naszych kuchniach panuje nowoczesny i sterylny wygląd, który przekłada się na to, że z gotowaniem mają one niewiele wspólnego. Wszystko to sprawia, że prowadzimy niezdrowy tryb życia i dokonujemy niewłaściwych wyborów żywieniowych. A od tego już bardzo prosta droga do otyłości, będącej zmorą XXI wieku.

Czytaj więcej...

Choroby dietozależne

Pod pojęciem chorób dietozależnych znajdują się różnego rodzaju schorzenia, które wynikają z nieprawidłowego sposobu odżywiania. Najczęściej powstają one przez dodatni bilans energetyczny i nadmierne spożywanie cukru, soli, tłuszczów trans i nasyconych kwasów tłuszczowych. Sprawdź, jakie zaburzenia organizmu zaliczane są do chorób dietozależnych i z czego one wynikają.

Czytaj więcej...

Jak uchronić dziecko przed nadwagą?       

Z roku na rok u coraz większej liczby dzieci pojawia się nadwaga, co w konsekwencji może wpłynąć na ich ogólne zdrowie i długość życia. Waga dziecka zależy nie tylko od dziedziczenia genów, ale przede wszystkim od odżywiania w pierwszych latach oraz wykształcenia nawyków żywieniowych w czasie późniejszym. Ogromną rolę odgrywają w tym rodzice.

Czytaj więcej...

Jak sporządzić dobry program dietetyczny?

Dobranie odpowiedniej diety i trzymanie się narzuconych reguł pomaga utrzymać zdrowy organizm, dobre samopoczucie i zgrabną sylwetkę. W ostatnich latach na temat właściwego żywienia powstało wiele teorii, które przy braku odpowiedniej wiedzy lub nieumiejętnym stosowaniu mogą krzywdzić, a nie leczyć. Jeśli nie chcesz popełnić tego błędu, przeczytaj ten artykuł.

Czytaj więcej...

5 cech dobrej poradni dietetycznej

Współpraca pacjenta z poradnią dietetyczną nie polega wyłącznie na jednorazowej wizycie w celu opracowania diety. To przede wszystkim kompleksowe doradztwo z zakresu żywienia, dostosowane do indywidualnych potrzeb konkretnej osoby, a także stałe wsparcie, również w momentach kryzysowych. W tym artykule przedstawimy najważniejsze cechy, jakie wyróżniają dobrą poradnię dietetyczną.

Czytaj więcej...

Jak cukry wpływają na nasz organizm?

Cukier to substancja, dzięki której wiele naszych ulubionych smakołyków, deserów, potraw i napojów ma przyjemnie słodki smak. Zwykle kojarzymy go z białym, krystalicznym proszkiem wytwarzanym z trzciny cukrowej lub buraków. W praktyce jednak rodzajów cukrów jest wiele i różnią się nie tylko specyfiką występowania, ale również swoimi podstawowymi właściwościami.

Czytaj więcej...

Cechy diety bezglutenowej

Osoby uczulone na gluten oraz chorujące na celiakię muszą stosować dietę bezglutenową. Jest to rodzaj diety, która ostatnimi czasy stała się bardzo popularna. Na temat glutenu słyszymy różne informacje, w tym wiele negatywnych, więc również sporo osób zdrowych stara się wyeliminować go ze swojego jadłospisu. Jeśli jednak nie masz problemów zdrowotnych związanych z trawieniem tych białek roślinnych, nie musisz stosować diety eliminacyjnej. Dla osób nietolerujących glutenu jest to jednak konieczność.

Czytaj więcej...

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.