Blog poradni dietetycznej Metamorfoza Bartosza Stachowicza

Blog

O której godzinie spożywać ostatni posiłek?

Powszechnie wiadomo, że regularna i zbilansowana dieta jest najważniejsza w prawidłowym funkcjonowaniu organizmu, a także zachowaniu zdrowia. Powstają różne diety, często dopasowywane do indywidualnych celów. Tak więc dieta mająca na celu utratę masy ciała, powinna charakteryzować się ujemnym bilansem kalorycznym, natomiast dieta na podniesienie masy mięśni musi obfitować w np. białko. Jednakże wspólnym elementem każdej z nich powinna być regularność spożywania posiłków, a także zachowanie podobnych odstępów czasu pomiędzy nimi.

Czytaj więcej...

Ile posiłków dziennie należy spożywać?

Podstawą zdrowego odżywiania jest zróżnicowana dieta bogata w składniki odżywcze i mineralne, a także ilość posiłków spożywanych w ciągu dnia. Ma to ogromne znaczenie nie tylko w kontekście prowadzenia diety odchudzającej, ale przede wszystkim utrzymywania zdrowego trybu życia.

Zapoznaj się z dzisiejszym artykułem, w którym wyjaśniamy ile posiłków dziennie spożywać, by organizm człowieka rozwijał się zdrowo, a jego cele dietetyczne stały się możliwe do zrealizowania.

Czytaj więcej...

Odżywianie przy chorobach układu krążenia

Według dostępnych danych, choroby układu krążenia odpowiadają za ponad 40% przypadków zgonów wśród Polaków. Jak widać, jest to poważny problem, którego nie należy lekceważyć. Do najczęstszych przypadłości dotykających układ krążenia zalicza się m.in. nadciśnienie tętnicze, miażdżycę, migotanie przedsionków, chorobę niedokrwienną, czy też niewydolność serca. Zapoznaj się z tekstem, by dowiedzieć się, kto znajduje się w tzw. grupie ryzyka. Czy wiesz, jak powinna wyglądać dieta osób cierpiących na choroby układu krążenia?

Czytaj więcej...

Jak przetrwać święta będąc na diecie?

Święta – zarówno wielkanocne, jak i bożonarodzeniowe – to czas, który spędzamy najczęściej w gronie najbliższej rodziny oraz przyjaciół. Chociaż powinny kojarzyć się ze spokojem i szczęściem, osoby będące na diecie niejednokrotnie zamartwiają się, że dni świąteczne oraz potrawy pojawiające się na stole, negatywnie odbiją się na efektach oraz przysporzą dodatkowych kilogramów. W dzisiejszym artykule przedstawimy kilka porad dietetycznych, które pozwolą cieszyć się świętami, a jednocześnie utrzymać wypracowaną już masę ciała.

Czytaj więcej...

Czy warto prowadzić dzienniczek żywieniowy?

W procesie kontrolowania masy ciała czy poprawy stanu zdrowia istotną rolę odgrywa odpowiednio zbilansowana i dobrana dieta. Jednak nie zawsze pozornie nieszkodliwe nawyki żywieniowe są korzystne dla organizmu. W celu oceny jakości spożywanych produktów i ich wpływu na zdrowie człowieka niezwykle pomocnym narzędziem jest dziennik żywieniowy. W powyższym artykule przedstawiam porady dotyczące jego prowadzenia oraz korzyści, dla których warto zacząć z niego korzystać. 

Czytaj więcej...

Zupy w diecie

Zupy dla wielu osób są zbędnym posiłkiem – jest to zdecydowanie błędne założenie, ponieważ jedzenie tylko stałych pokarmów znacznie utrudnia pozyskanie cennych wartości odżywczych oraz substancji wspomagających przemianę materii. Jednak z jakich składników przygotowywać zupy, aby ich spożywanie przyczyniło się do poprawy kondycji zdrowotnej? W powyższym artykule podpowiadam, jak przyrządzać zdrowe i dietetyczne zupy oraz dlaczego warto włączyć jej do swojej diety.

Czytaj więcej...

Tania dieta - czy to możliwe?

Oczywiście, że tak! Wbrew popularnej w ostatnim czasie opinii, zdrowe odżywanie nie jest zarezerwowane jedynie dla najzamożniejszych. W mediach co i rusz można spotkać reklamy tzw. „superfoods”, czyli produktów mających w szczególny sposób uzdrawiać, a także często przyspieszać proces chudnięcia. Są to zazwyczaj produkty z „górnej” półki cenowej, dostępne jedynie w wybranych sklepach. Jednak czy ich wpływ na organizm jest faktycznie warty swojej ceny? W poniższym artykule postaramy się przekonać cię, że zdrowe odżywianie jest dostępne dla każdego.

Czytaj więcej...

Wpływ diety na cerę

Prawie każdy zgodzi się z tezą, że zdrowa i prawidłowo zbilansowana dieta wywiera korzystny wpływ na nasze zdrowie i kondycję. Jednak czy da się powiązać sposób odżywiania z naszym wyglądem, a dokładniej stanem naszej cery? Związek taki nie tylko istnieje, lecz możemy się sami o nim naocznie przekonać, na przykład gdy po okresie stosowania diety typu fast-food na naszej twarzy pojawią się nagle nieestetyczne wypryski.

Czytaj więcej...

5 produktów od których się tyje

Nie ma chyba osoby, która nie chciałaby mieć zgrabnej i szczupłej sylwetki. Niestety, tryb życia często uniemożliwia nam osiągnięcie takiego efektu. Nie przyczynia się do niego praca na siedząco, podobnie jest z używkami. No i z dietą. Niestety, każdego dnia pochłaniamy produkty, które zamiast dodawać nam sił i zdrowia, sprawiają, że tyjemy i tracimy dobre samopoczucie. Warto więc wiedzieć, jakie artykuły są prawdziwymi wrogami szczupłej sylwetki.

Czytaj więcej...

Fast food na diecie

Bycie na diecie odchudzającej wcale nie oznacza, że trzeba rezygnować z absolutnie wszystkich zachcianek. Wręcz przeciwnie – dając sobie sporadycznie okazję na małe przyjemności, można utrzymać nowy sposób żywienia i upewnić się, że nie powrócimy do starych, szkodliwych nawyków.

Czytaj więcej...

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.