Blog poradni dietetycznej Metamorfoza Bartosza Stachowicza

Blog

Tania dieta - czy to możliwe?

Oczywiście, że tak! Wbrew popularnej w ostatnim czasie opinii, zdrowe odżywanie nie jest zarezerwowane jedynie dla najzamożniejszych. W mediach co i rusz można spotkać reklamy tzw. „superfoods”, czyli produktów mających w szczególny sposób uzdrawiać, a także często przyspieszać proces chudnięcia. Są to zazwyczaj produkty z „górnej” półki cenowej, dostępne jedynie w wybranych sklepach. Jednak czy ich wpływ na organizm jest faktycznie warty swojej ceny? W poniższym artykule postaramy się przekonać cię, że zdrowe odżywianie jest dostępne dla każdego.

Czytaj więcej...

Wpływ diety na cerę

Prawie każdy zgodzi się z tezą, że zdrowa i prawidłowo zbilansowana dieta wywiera korzystny wpływ na nasze zdrowie i kondycję. Jednak czy da się powiązać sposób odżywiania z naszym wyglądem, a dokładniej stanem naszej cery? Związek taki nie tylko istnieje, lecz możemy się sami o nim naocznie przekonać, na przykład gdy po okresie stosowania diety typu fast-food na naszej twarzy pojawią się nagle nieestetyczne wypryski.

Czytaj więcej...

5 produktów od których się tyje

Nie ma chyba osoby, która nie chciałaby mieć zgrabnej i szczupłej sylwetki. Niestety, tryb życia często uniemożliwia nam osiągnięcie takiego efektu. Nie przyczynia się do niego praca na siedząco, podobnie jest z używkami. No i z dietą. Niestety, każdego dnia pochłaniamy produkty, które zamiast dodawać nam sił i zdrowia, sprawiają, że tyjemy i tracimy dobre samopoczucie. Warto więc wiedzieć, jakie artykuły są prawdziwymi wrogami szczupłej sylwetki.

Czytaj więcej...

Fast food na diecie

Bycie na diecie odchudzającej wcale nie oznacza, że trzeba rezygnować z absolutnie wszystkich zachcianek. Wręcz przeciwnie – dając sobie sporadycznie okazję na małe przyjemności, można utrzymać nowy sposób żywienia i upewnić się, że nie powrócimy do starych, szkodliwych nawyków.

Czytaj więcej...

Dieta w sporcie

Sport może być uprawiany nie tylko wyczynowo – coraz popularniejsze są ćwiczenia amatorskie, wykonywane dla utraty lub zyskania kilogramów, poprawy kondycji i samopoczucia oraz uzyskania lepszego zdrowia. Do osiągnięcia oczekiwanych rezultatów – oprócz regularnego podejmowania aktywności sportowej – niezbędna jest także odpowiednia dieta. Przyczynia się ona w dużej mierze do osiągnięcia sukcesu sportowego. Jak należy się prawidłowo odżywiać?

Czytaj więcej...

Pierwsze spotkanie z dietetykiem. Jak się do niego przygotować?

Zdrowe odżywianie wpływa na odporność organizmu, co z kolei chroni od zachorowań, które nas niestety nie omijają. Dlatego tak istotną sprawą jest zbilansowanych posiłków, bogatych w składniki wspierających układ immunologiczny.

Czytaj więcej...

Najczęściej popełniane błędy żywieniowe

Mimo dużego dostępu do wiedzy, różnego rodzaju akcji propagandowych promujących zdrowy tryb życia, wciąż ogromna liczba osób w różnym wieku popełnia podstawowe błędy żywieniowe. Błędy te dotyczą nie tylko stylu jedzenia, ale również sposobu przygotowywania posiłków, czy też pory ich spożywania. Dziś postaramy się omówić trzy najczęściej popełniane błędy żywieniowe.

Czytaj więcej...

Odchudzanie online. Czy to ma sens?

Zdrowe odchudzanie jest procesem długotrwałym i aby odnieść w nim sukces potrzeba jasno określonego celu, motywacji oraz wsparcia. Jeśli właśnie zastanawiasz się, w jaki sposób je rozpocząć to konsultacja z dietetykiem jest najlepszym kierunkiem. Nie tracąc ani chwili, możesz skorzystać z konsultacji dietetycznej on-line. Tylko czy to będzie równie efektywne?

Czytaj więcej...

Tycie a psychika

Nadwaga i otyłość nie bez powodu nazywane są chorobami cywilizacyjnymi XXI wieku. Spójrzmy prawdzie w oczy mimo iż często narzekamy, to nasze życie stało się bardzo wygodne i w ciągu kilkudziesięciu lat zupełnie zmieniło swój charakter. Dawniej więcej osób pracowało fizycznie, a pożywienie było dopasowane do regionu i tego co było dostępne. 

Czytaj więcej...

Pieczywo i słodycze, a dieta

Przechodząc na dietę odchudzającą, wiele osób rezygnuje z węglowodanów, a co za tym idzie również z pieczywa. To jednak duży błąd, bowiem odpowiednia dawka węglowodanów nie tylko nie zaszkodzi skutecznej redukcji kilogramów, ale jest ona również niezbędna do prawidłowej pracy naszego mózgu oraz dla naszego dobrego samopoczucia. Bez zalecanej dziennej porcji cukrów osłabniemy i narazimy się jedynie na poważne kłopoty zdrowotne. Jeśli natomiast chodzi o pieczywo, to wbrew obiegowej opinii wcale nie musi ono być niezdrowe i wysokokaloryczne.

Czytaj więcej...

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.