6 zasad mądrego odchudzania 

W dzisiejszych czasach nadwaga i otyłość to poważne problemy zdrowotne, które już określane są mianem chorób cywilizacyjnych. Nasz siedzący tryb życia i nieprzemyślane odżywianie sprawiają, że coraz więcej ludzi cierpi z powodu zbyt dużej wagi. Pamiętajmy, że dodatkowe kilogramy to nie tylko kwestia estetyczna, ale także duże obciążenie dla całego naszego organizmu, który prędzej czy później zacznie gorzej funkcjonować i chorować. Nieleczona otyłość może doprowadzić do chorób serca, cukrzycy, nadciśnienia, choroby zwyrodnieniowej stawów czy problemów z oddychaniem. W dzisiejszym wpisie przedstawimy Wam zasady mądrego odchudzania, które mogą pomóc zrzucić zbędne kilogramy!

 

1. Zadbaj o swoją motywację
Pozytywne nastawienie to podstawa sukcesu w każdym aspekcie życia, nie inaczej jest podczas odchudzania. Uświadom sobie cele, jakie chcesz osiągnąć. Dlaczego chcesz schudnąć? Co Ci przeszkadza najbardziej? Spisz te rzeczy na kartce i przyczep ją na lodówce! W momentach słabości przeczytaj jej treść i przypomnij sobie, po co to robisz.


2. Pójdź do dietetyka
Skorzystaj z pomocy dietetyka, który ułoży dla Ciebie optymalną indywidualną dietę. Jego wiedza i doświadczenie sprawią, że odchudzanie będzie efektywne i zdrowe.


3. Jedz wolno
Szybkie jedzenie nie jest sprzymierzeńcem w walce z nadwagą. Ludzie jedzący szybko zazwyczaj zjadają więcej. Dokładnie przeżuwaj każdy kęs pokarmu i nie spiesz się! Dzięki temu już w jamie ustnej jedzenie zostanie wstępnie strawione i żołądek będzie miał lżejszą pracę.


4. Pamiętaj o ruchu
Niezbędnym elementem każdej skutecznej diety jest wysiłek fizyczny. Staraj się codziennie ruszać się przez przynajmniej 10 minut. Spacery są rewelacyjnym sposobem na spalanie kalorii. Kilka razy w tygodniu zmuś się do większego wysiłku, może być to np. trening na basenie, rowerze czy aerobik.


5. Ogranicz węglowodany i cukier
Jedz mniej cukru i węglowodanów, dzięki temu Twój organizm będzie przyjmował o wiele mniej kalorii, a ciało zacznie wykorzystywać zgromadzone zapasy energii. Kolejną korzyścią wynikającą z takiego postępowania jest obniżenie poziomu insuliny, co sprawi, że Twoje nerki zaczną pozbywać się sodu i wody. Dzięki temu zmniejszą się opuchnięcia, a zbędne kilogramy będą szybciej znikać!


6. Stawiaj na białko, warzywa i dobry tłuszcz
Dzięki dużej zawartości białka w diecie nasz organizm będzie szybciej spalał kalorie. Dobry tłuszcz zawarty np. w oliwie, maśle czy orzechach pomoże opanować głód, a warzywa urozmaicą posiłki!

pozdrawiam Bartosz Stachowicz

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.