Algorytm żywienia – co to takiego? 

Algorytm to, według Słownika Języka Polskiego, określony sposób rozwiązywania konkretnego problemu. Składa się on zawsze z ciągu następujących po sobie czynności, które powinny być wykonywane według instrukcji. Stosują go komputery i różnego rodzaju maszyny, dla których właściwe algorytmy, umożliwiające im wydajną pracę, piszą programiści.

Nasz organizm jest też niezwykle skomplikowaną i złożoną maszyną która, aby mogła właściwie funkcjonować, być wydajna i zdrowa, powinna stosować się do zaleceń specjalistów żywienia. To oni są dla nas tym, czym programiści dla komputerów. Dzięki ich zaleceniom i instrukcjom dotyczącym racjonalnego odżywania możemy zachować witalność, zdrowie i smukłą sylwetkę. W dzisiejszym wpisie postaramy się wyjaśnić, czym jest algorytm żywienia.


Podstawowe informacje o algorytmie żywienia


Algorytm żywienia to opracowana przez dietetyka instrukcja dotycząca optymalnego dla naszego organizmu sposobu odżywiania. Inny rodzaj diety będzie właściwy dla rosnących jeszcze dzieci, inny dla sportowców, kobiet w ciąży, osób chcących zrzucić zbędne kilogramy, przytyć, czy utrzymać konkretną wagę. Każdy z nas jest indywidualną maszyną biologiczną, która wymaga indywidualnego podejścia i opracowania specjalnego planu żywienia. 


Czym charakteryzuje się autorski algorytm żywienia opracowany przez Bartosza Stachowicza?


W naszej poradni dietetycznej stosujemy specjalny autorski algorytm żywienia opracowany przez doświadczonego dietetyka i technika żywienia – Bartosza Stachowicza. Za wynalezienie tego algorytmu został nagrodzony tytułem laureata Orła Medycyny GOLD w 2018 roku. Jego podstawowym założeniem jest zachowanie zdrowej równowagi między węglowodanami prostymi a złożonymi w codziennym żywieniu. Dzięki tej prostej zasadzie możliwa staje się redukcja masy ciała bez rezygnacji z jedzenia pieczywa czy słodyczy. Najważniejsze jest odpowiednie dopasowanie planu żywienia do konkretnego pacjenta z uwzględnieniem jego dolegliwości oraz specyfiki stylu życia. Odpowiednio łącząc produkty, które zazwyczaj powodują u nas otyłość (np. słodycze, ziemniaki, schab itp.) z tymi, które są dla nas zdrowe i niezbędne do utrzymania dobrej kondycji organizmu (np. sery, warzywa, owoce, ryż czy pieczywo) możemy osiągnąć zadowalające rezultaty! 

 

pozdrawiam Bartosz Stachowicz

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.