Jak jeść, by nie utyć?

Każdy z nas musi jeść, aby móc funkcjonować i utrzymywać organizm w dobrej kondycji zdrowotnej. Pokarm jest niczym paliwo dla naszych samochodów – daje nam potrzebny zastrzyk energii, dzięki któremu możliwe jest podtrzymywanie wszystkich procesów życiowych w całym organizmie. Większość ludzi marzy o smukłej sylwetce, która niestety dla wielu z nas jest trudna do osiągnięcia i utrzymania.

Bardzo ważne jest dbanie o regularną aktywność fizyczną, która w najnowszych piramidach żywienia znajduje się na samym dole, czyli jest niejako fundamentem naszego zdrowia. Zalecenia specjalistów mówią, że codziennie powinniśmy ruszać się przez przynajmniej pół godziny. Jednak sam wysiłek nie wystarczy, aby nasze ciało miało satysfakcjonujący wygląd. Właściwa dieta jest drugim, jeszcze ważniejszym od aktywności fizycznej, czynnikiem warunkującym szczupłą sylwetkę.


Jaka powinna być nasza dieta?


Jeżeli chcemy odżywiać się w sposób racjonalny i zależy nam na dobrym wyglądzie, warto zapoznać się z autorskim algorytmem żywienia opracowanym przez Bartosza Stachowicza, dietetyka i technika żywienia. Metoda ta bazuje na umiejętnym łączeniu ze sobą produktów zawierających cukry proste z tymi, które musimy jeść dla zachowania zdrowia (np. sery, mięso, ryż, owoce, warzywa, kasze itp.). Najważniejsze jest zachowanie równowagi między cukrami prostymi, białkami i tłuszczami, a cukrami złożonymi, białkami i tłuszczami. Jeżeli planujesz pozbyć się zbędnych kilogramów, najlepiej zgłoś się po pomoc do naszej poradni dietetycznej, gdzie ustalimy dla Ciebie optymalną dietę. Kluczem do sukcesu jest wprowadzenie w swój plan żywienia trzech etapów: redukcji, stabilizacji i właściwego łączenia produktów. 


Dlaczego tak istotny jest plan żywienia?


Ważne jest, aby jeść z głową, czyli myśleć o tym, co ląduje na naszych talerzach, a następnie w naszych żołądkach. Każdy produkt, który zamierzamy spożyć, powinien być dobrany odpowiednio do efektów, jakie chcemy uzyskać. Jeżeli marzymy o schudnięciu, przytyciu czy utrzymaniu swojej wagi, powinniśmy stosować się do przygotowanego przez dietetyka specjalnie dla nas planu żywienia. Dzięki niemu stosunkowo łatwo osiągniemy zamierzony cel!

 

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.