Czy wiesz w jaki sposób przetrwać święta będąc na diecie?

Jak przetrwać święta będąc na diecie?

Święta – zarówno wielkanocne, jak i bożonarodzeniowe – to czas, który spędzamy najczęściej w gronie najbliższej rodziny oraz przyjaciół. Chociaż powinny kojarzyć się ze spokojem i szczęściem, osoby będące na diecie niejednokrotnie zamartwiają się, że dni świąteczne oraz potrawy pojawiające się na stole, negatywnie odbiją się na efektach oraz przysporzą dodatkowych kilogramów. W dzisiejszym artykule przedstawimy kilka porad dietetycznych, które pozwolą cieszyć się świętami, a jednocześnie utrzymać wypracowaną już masę ciała.

 

Przygotowania przedświąteczne – o czym pamiętać?

Wybierając się na przedświąteczne zakupy, pamiętajmy o tym, żeby przygotować wcześniej listę potrzebnych produktów, na której powinny znaleźć się przede wszystkim warzywa, ryby oraz chude mięso z kurczaka lub indyka. Pamiętajmy o tym, by nie jechać do sklepu z pustym żołądkiem – zapobiegnie to wkładaniu do koszyka nieplanowanych produktów. Ważne jest również, aby dokładnie obliczyć ilość przygotowywanych porcji, gdyż ich nadmiar zgromadzony w lodówce, może powodować chęć zjedzenia resztek, by zapobiec ich zmarnowaniu. Warto „odchudzić” nieco świąteczne potrawy poprzez zastosowanie mniej kalorycznych rozwiązań – jogurt może zastąpić majonez, a grillowana ryba będzie lepszym wyborem niż ta smażona. Pamiętajmy o warzywach, które powinny znaleźć się na talerzu podczas każdego z posiłków.

 

Święta, a dieta – na co uważać?

Jedną z istotniejszych kwestii jest zachowanie dotychczasowej liczby posiłków w ciągu dnia oraz przerw pomiędzy nimi. Nasz układ trawienny powinien mieć chwilę na odpoczynek, dzięki czemu będzie pracował bardziej skutecznie. Starajmy się więc nie podjadać pomiędzy kolejnymi posiłkami, ale też nie głodować w oczekiwaniu na obiad lub kolację.

Wiele osób w trakcie świąt zapomina o aktywności fizycznej. Co prawda nie nakłaniamy do treningów, a jedynie do tego, by w miarę możliwości zapewnić sobie i rodzinie ruch np. podczas wspólnego spaceru. Dzięki temu spalimy kalorie, ale również przyspieszymy nieco metabolizm i przede wszystkim, oderwiemy się na chwilę od stołu.

Pamiętajmy o odpowiednim nawodnieniu organizmu, który wspomaga naszej procesy trawienne. Sięgajmy po wodę, a także napar z pokrzywy, mięty, czy też kopru włoskiego – usprawniają one pracę układu pokarmowego, pomagają również pozbyć się uczucia wzdęcia.

Najważniejsza zasada dotyczy umiaru – nie obawiajmy się więc, że kawałek domowego sernika zepsuje efekty dotychczasowej diety. Postarajmy zatem cieszyć się czasem spędzonym z rodziną i znajomymi, zapomnijmy na chwilę o ciągłym liczeniu kalorii. Pamiętajmy jednak o umiarze oraz wspomnianych wskazówkach, aby po świętach wrócić do wyrobionych nawyków żywieniowych.

 

 

pozdrawiam Bartosz Stachowicz

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.