Pieczywo i słodycze, a dieta

Przechodząc na dietę odchudzającą, wiele osób rezygnuje z węglowodanów, a co za tym idzie również z pieczywa. To jednak duży błąd, bowiem odpowiednia dawka węglowodanów nie tylko nie zaszkodzi skutecznej redukcji kilogramów, ale jest ona również niezbędna do prawidłowej pracy naszego mózgu oraz dla naszego dobrego samopoczucia. Bez zalecanej dziennej porcji cukrów osłabniemy i narazimy się jedynie na poważne kłopoty zdrowotne. Jeśli natomiast chodzi o pieczywo, to wbrew obiegowej opinii wcale nie musi ono być niezdrowe i wysokokaloryczne.

Grunt to stawiać na ciemne, czyli razowe pieczywo, które stanowi źródło cennych składników odżywczych takich lignany, polifenole czy kwas fitynowy, a także pamiętać tu o niezbędnym umiarze, bowiem żadna dieta odchudzająca nie zadziała bez uwzględnienia właściwej redukcji kalorycznej. Dobrze jest też odchudzając się, sięgać po pieczywo orkiszowe i żytnie, które zawiera duże ilości błonnika wspomagającego odchudzanie dzięki swoim właściwościom sycąco-oczyszczającym.

Słodycze w diecie odchudzającej

Bardzo restrykcyjne zasady przy odchudzaniu na dłuższą metę na ogół nie zdają egzaminu. Bardzo łatwo tu o zasadę "wszystko albo nic", która sprawi, że przy pierwszym złamaniu naszych żelaznych zasad, po prostu zrezygnujemy z diety. Trzeba tu natomiast kierować się regułą zdrowego umiarkowania. Oznacza to, że po pierwsze należy zrezygnować całkowicie ze sztucznych słodyczy, ponieważ są one nie tylko tuczące, ale też wyjątkowo szkodliwe dla zdrowia, powodując m.in. odkładanie się w organizmie toksyn będących wrogiem także odchudzania.

Dlatego warto „zaprzyjaźnić się” ze zdrową odsłoną słodyczy (lub jak kto woli zdrowszą alternatywą dla marketowych słodkości) w postaci równie smacznych owoców (w wersji świeżej lub suszonej), orzechów i migdałów (mogą być też w mlecznej lub gorzkiej czekoladzie) nasion, pestek, ciemnej czekolady czy domowej roboty wypieków takich jak jabłecznik, czy ciasteczka zbożowe dosłodzone miodem.

 

 

pozdrawiam Bartosz Stachowicz

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.